Selasa, Ogos 25, 2009

Salam Ramadhan

Semalam juadah berbuka kami sekeluarga mudah n cepat jer....

1) Bihun sop
2) Tauhu sumbat
3) Satay
4) Air laici kang
5) Air tebu

Tu pun nyaris2 xhabis, tapi diorg semua lik dari terawih makan lagi... kitorang malas nak masak banyak cz kt umah pun tggl brp org jer ( 6org ) , hubby aku beli satay semlm sempena Birthday bapak mertua aku yang ke ( ? ) .

Aku mkn semlm pun mcm nak termuntah dah, kalau x dihabiskan jawabnye ke tong sampah lak... kesian buang makanan dalam bulan puasa, tok elakkn membazir kitorg bergotong royong menghabiskan juadah2 berbuka puasa yang masih bersisa...

Semalam mak mertua teringin nak minum Laici kang, aku glah belikan kat kedai Maimon... Murah jer sebungkus RM2.00 jer, aku engtkan RM3.00... Kt kedai dia memang murah, bukan minuman jer malah makanan pun sedap n murah. Kalau order makanan tu, kadang2 makanan tok sorang leh makan berdua. Banyak gila... kalau korang nak dtg dtglh ke MERU... hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan