Khamis, Ogos 20, 2009

Sempena Bulan Ramadhan Yang Bakal Tiba

lagi beberapa hari bulan ramadhan bakal menjelma, smua umat islam akan mengerjakan ibadah puasa n terdapat gak segelintir umat islam yg tidak menjalankan ibadah puasa..

Nak dikatakan blm ckp umur kita blh belajar puasa, tp yg xpuasa ni org yg terlebih umur yg boleh dikategorikn dlm golongan umah kata prgi kubur kata mari.. tp msg2 xsedar diri, biasalah manusia mudah lupa diri. Kadang2 kita ni puasa hanya dpt penat n lapar jer, sebabnyer perkara yg terlarang ttp gak dibuatnye. Nak kata puasa aku sempurna sgt tu xdelh, tp aku berdoa kepada allah swt semoga puasa n segala ibadah yg aku lakukn diterimanye...

Tahun ni thn pertama aku menyambut puasa smsa kerja n du2k ngan mertua, sblm ni aku xkijer. ms bujang dulu ade ler, bl 1st pregnant aku alah teruk sgt akn aku ambil keputusan tok brhnti kerja. Penghujung thn lps aku br dpt kijer ni stlh berkurun lama aku menunggu, biasalh kerja krjn. kalo apply trus dpt 2 mustahil n ajaib..... ape yg penting bersabar n usaha

Hr ni pakar2 mengintai anak bulan, mlm ni dok ler beramai2 kt dpn tv tnggu penguguman puasa.. aku xsbr nk smbt puasa, rsnya br hbs puasa thn lps. Bln puasa nnti jgn lupa prgi terawih beramai2 kt surau @ msjid.

Dikesempatan ni aku ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK n mudah2an pose tahun ini lbh baik drp tahun2 yg lepas ( mcm lagu man bai tu )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan